كلاسهاي فوق برنامه متنوع

برگزاری كلاسهاي فوق برنامه متنوع نظیر زیبانویسی ، کامپیوتر،زبان انگلیسی،لِگو،شطرنج،نمایش خلاق،هنر و خلاقیت مهارت های زندگی و ... از دیگر ابعاد فعالیتها در دبستان قیاس است.
 
زیبانویسی

هدف از زیبانویسی صرفا خواندن و نوشتن نیست ؛ بلکه ایجاد تصویر زیبا و افزایش اررزش بصری آن است که باعث تلطیف روحیه و  دقت و توجه به مفهوم نوشته و درک بیشتر آن می شود.

کامپیوتر
كودك خلاق امروز، معلم و مهندس پر توان فردا خواهد بود، كه با طرح ها و ايده هاي نوين خود مي تواند چرخ هاي مملكت را به حركت درآورد.اهميت آموزش کامپیوتر در دوران اوليه به حدي محسوس و شايان توجه است كه بازتاب آن در كليه بحث ها و پژوهش هاي علمي و برنامه هاي آموزشي دبستان در علوم رایانه به دانش آموزان است،

لگو
این فرایند منجر به تقویت مهارت حل مسئله به روش خلاق دانش آموزان می گردد که از مهمترین مهارت های زندگی به شمار می رود.
 
شطرنج
شطرنج فعالیت ذهنی پیچیده ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم گیری بالا دارد ، هدف از بازی شطرنج در این واحد آموزشی افزايش هوش و تقويت حافظه، تمركز، صبر، پشتكار، خلاقيت ،شيوه های مختلف و تصوير سازی مسئله در ذهن دانش آموزان
 
نمایش خلاق
مشارکت، فعالیت جمعی، مسئولیت‌پذیری، شناخت حقوق خود، احترام به حقوق دیگران و آموزش امور اعتقادی و کاربردی زندگی را بیشتر باید در فعالیت‌های جمعی خارج از کلاس جست‌وجو کرد. یکی از کوتاه‌ترین راه‌های دستیابی به این رفتارها، پرداختن به فعالیت‌های نمایشی است.
مهارتهای زندگی
در آموزش مهارت های زندگی ، هدف اصلی تغییر رفتار مخرب به سازنده است. این مهارت ها باید از دوران دبستان شروع شود که بتواند در توانایی آگاهی از خود تصمیم گیری، برقراری رابطه مؤثر ، مقابله با هیجانها ، تفکر خلاق ، همدلی با دیگران و حل مسئله تاثیر بسزایی داشته باشد .
هدف از درس مهارتهای زندگی برای دانش آموزان:
توانایی آگاهی از خود
توانایی تصمیم گیری
توانایی برقراری رابطه مؤثر
توانایی مقابله با هیجانها
توانایی تفکر خلاق
توانایی همدلی با دیگران
توانایی حل مسئله

زبان انگلیسی
دپارتمان زبان انگلیسی دبستان قیاس مفتخر است که هدف اصلی برنامه آموزشی آن در بر گرفتن پیشرفت آموزشی و مهارتی همه دانش آموزان باشد.
این برنامه آموزشی سیستماتیک، بر اساس استانداردهای بین المللی آموزش زبان دوم است که شامل critical thinking, motivating, challenging , fun می باشد.
دانش آموزان از مهارت های writing, reading, listening , speaking برخوردار می باشند ساعتهای آموزش شوق برانگیز و پویا در هفته ، بی نیازی از آموزش های خارج مدرسه را فراهم کرده است.
 
 
هنر و خلاقیت
فعالیت های هنری وسیله ارتباط فکر و بیان است بنابراین از طریق آن می توان ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کرده و آن را برای تربیت عقلانی ، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان بکار برد . این امر موجب بروز تمایلات ، افکار ، احساسات و تجارب فردی می گردد .
هنر در فرآیند خلاقیت هنری شخصیت را پرورش داده و آنچه را به زبان نمی آید ، بیان می کند زیرا وسیله بیان خویشتن است و به عنوان صمیمانه ترین زبان احساسات محسوب می شود.

e-max.it: your social media marketing partner

چاپ